Kiedy układałam plan webinariów poświęconych różnym obliczom mediacji, pomyślałam, że trzeba zacząć od początku, zgodnie z rzymskim zwyczajem ab ovo ad mala (ucztę zaczynamy od jajka, czyli przekąski, a kończymy na jabłku, czyli deserze). Skoro zatem pierwsze w kolejności ma być jajko, to zacznijmy od najmłodszych członków społeczeństwa, tych co to dopiero uczą się reguł życia społecznego. Zobaczmy zatem czy w polskiej szkole młoda, uczniowska skorupka ma szansę nasiąknąć kulturą dialogu i rozwiązywania problemów na drodze mediacji. Przypatrzmy się jaki obraz mediacji funkcjonuje w polskiej edukacji. Na jakie jej funkcje zwraca się szczególną uwagę i wykorzystuje w codziennym funkcjonowaniu. Zastanówmy się na ile to, jak my postrzegamy mediację jest podobne temu, jak jest mediacja postrzegana przez nauczycieli.
Zapraszam do obejrzenia webinaru z cyklu „Różne oblicza mediacji” poświęconemu mediacjom w edukacji. Link poniżej.